το 19ο Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Εκπαίδευση και Ετερότητα», που θα διεξαχθεί στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών (Πανεπιστημιούπολη Ρίο) στις 10-12 Ιουλίου 2015.
Κατάλογος ανακοινώσεων
- Διαβάζοντας στην Τάξη ένα «Βουβό» Κόμικς: Πρόσληψη και Ερμηνεία της Πολιτισμικής Πολυπλοκότητας μέσα από το The Arrival του Shaun Tan.
- Ο μαθητής του σήμερα, παγκόσμιος πολίτης του αύριο σε μία πολυπολιτισμική
και παγκοσμιοποιημένη κοινωνία - Παιδαγωγικές και Επιστημονικές δεξιότητες του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
- Στρατηγικές Αντιμετώπισης Μαθησιακών Δυσκολιών
- Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης σε αλλοδαπούς και παλιννοστούντες
- Η διδασκαλία της φωνολογικής επίγνωσης της ελληνικής γλώσσας σε μεικτές γλωσσικά τάξεις του Νηπιαγωγείου: Ένα σενάριο μαθήματος που αξιοποιεί τη γνώση της μητρικής γλώσσας των νηπίων
- Συνδιδασκαλία για την γλωσσική και κοινωνική υποστήριξη ατόμου με ήπια νοητική καθυστέρηση: Περιπτωσιολογική Μελέτη σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας.
- Αγιογραφίες – η Ομορφιά και τα Μυστικά μιας Εικόνας
- Το σχολείο ως ανοικτό κοινωνικό σύστημα. Παράγοντες αλληλεπίδρασης. Μηχανισμοί αυτοπροστασίας.
- Οι αντιλήψεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών για την διγλωσσία/αλλογλωσσία ποσοστού του μαθητικού πληθυσμού στο ελληνικό σχολείο
- Διαπολιτισμική επικοινωνία και διεύθυνση σχολικής μονάδας
- Ο Αυτιστικός Μαθητής στην Ξενόγλωσση Τάξη
- Το μάνατζμεντ έχει θέση στην εκπαίδευση; Μία συμβολή στη σχετική συζήτηση
- Η συνειδητή συμπεριφορά του/της εκπαιδευτικού και η αξία της στην καλύτερη επικοινωνία και προαγωγή της δυναμικής της ομάδας». Βιωματικό εργαστήριο
- Στάσεις μαθητών πρώτης σχολικής ηλικίας απέναντι σε παιδί με αναπηρία: μια μελέτη περίπτωσης
- Η αξιοποίηση του δημοτικού τραγουδιού με στόχο την αποδοχή της πολιτιστικής ετερότητας: Το παράδειγμα του Νεκρού αδερφού.
- Ο ενεργός ρόλος του Σχολικού Συμβούλου ως μέλος Περιφερειακής Ομάδας Δράσεων Πρόληψης ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού. Μελέτη περίπτωσης.
- Η παραλογή «Του νεκρού αδελφού». Από την ιστορία της Δήμητρας με την Περσεφόνη και τους τραγικούς μύθους της κλασικής εποχής στον ανώνυμο δημιουργό της βυζαντινής επικράτειας.
- Εκπαίδευση, κρίση και ανισότητα: μια ανθρωπολογική προσέγγιση
- Πολυπολιτισμικό μαθητικό δυναμικό και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
- Κοινωνικές αναπαραστάσεις στον Μπομπ Σφουγγαράκη
- Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Καινή Διαθήκη
- Η διαπολιτισμική προσέγγιση του ασθενή και της ασθένειας
- Στρατηγικές αντιμετώπισης του λεξιλογίου στην διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας
- Τραγουδώντας και παίζοντας σε μια διαπολιτισμική τάξη
- Ο ρόλος των εμποδίων στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας από τους μετανάστες
- Η συμβολή της αποτελεσματικής σχολικής ηγεσίας ως προς την ενίσχυση εφαρμογής της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στη σχολική μονάδα
- Η διάσταση του ελεύθερου χρόνου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εν μέσω της περιόδου της οικονομικής κρίσης. Μια μελέτη περίπτωσης
- Η Γερμανική γλώσσα (ως ξένη γλώσσα) και οι άλλες ισχυρές ευρωπαϊκές γλώσσες στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας (διαχρονικά και συγχρονικά)
- Αρχέτυπο Διοικητικής Οργάνωσης: Τάξη Υποδοχής ΖΕΠ
- Η ετερότητα ως αναγκαία κατηγορία της προσωπικής και κοινωνικής ζωής (θεολογική απόδειξη και λογοτεχνική προσέγγιση)
- Η «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία»: μία διδασκαλία για τον ρατσισμό σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας
- Στάσεις & Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών τηs Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τις προκλήσεις της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
- Διαχείριση περιστατικών συγκρούσεων βίας και Παιδαγωγική των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην προσχολική και σχολική ηλικία
- Παγκοσμιοποίηση και Μετανάστευση
- Κοινωνικός αποκλεισμός και σχολική διαρροή
- “Περιπέτειες στο Λαβύρινθο”: Επιτραπέζιο παιχνίδι για την εμπέδωση της Ελληνικής Μυθολογίας
- Συγκριτική παρουσίαση της παραδοσιακής και της επικοινωνιακής προσέγγισης για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας.
- Επιλογή Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Εργαστηριακών Κέντρων. Διερεύνηση και κριτική προσέγγιση των κριτηρίων της Υ.Α. Φ.361.22/26/79840/Ε3/19-5-2015.
- «Διάφοροι διαφορετικοί φίλοι»: Ένα βιβλίο αφορμή για ευαισθητοποίηση διαπολιτισμική και γονεϊκή συμμετοχή
- Διδακτικές προτάσεις για την επίλυση ζητημάτων πολιτισμικής ετερότητας μέσα από το γλωσσικό μάθημα: Το παράδειγμα του διδακτικού υλικού του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
- Τα σχέδια εργασίας στη διαπολιτισμική εκπαίδευση: Το μάθημα της γλώσσας ως γέφυρα επικοινωνίας πολιτισμικά διαφορετικών ομιλητών μέσα από βιωματικές δράσεις
- Ετερότητα στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Στυλ Ηγεσίας για το σχολείο του 21ο αιώνα: Το πιλοτικό Γυμνάσιο στο Ελληνικό Συγκείμενο.