SIAL 2012Ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), ολοκλήρωσε τη μεγαλύτερη διαχρονικά ελληνική συμμετοχή εξαγωγικών επιχειρήσεων στη Δ.Ε. τροφίμων και ποτών SIAL στο Παρίσι και μια από τις μεγαλύτερες συμμετοχές παγκοσμίως στο φετινό εκθεσιακό γεγονός.

Το ελληνικό περίπτερο, καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, από τις 21 έως τις 25 Οκτωβρίου 2012, προσέλκυσε πολύ μεγάλο αριθμό εμπορικών επισκεπτών, τόσο από χώρες της Ε.Ε. όσο και από τρίτες χώρες, με την επισκεψιμότητα να ξεπερνά κάθε προηγούμενο, κατά ομολογία των Ελλήνων εκθετών, των διοργανωτών αλλά και των ανταγωνιστριών χωρών. Συγκεκριμένα οι τελευταίοι εξέφρασαν το θαυμασμό τους για το σύνολο της ελληνικής συμμετοχής, αλλά και για την εμφάνιση του ελληνικού περιπτέρου. Μεταξύ των επισκεπτών της έκθεσης και πέραν των αγοραστών, πολλοί δημοσιογράφοι γαστρονομίας, σεφ και sommeliers, εξέφρασαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μάθουν περισσότερα για την ελληνική γαστρονομία αλλά και για να μεταφέρουν στο κοινό τους τα ποιοτικά προτερήματα των ελληνικών προϊόντων και την απλότητα και χρηστικότητα της ελληνικής κουζίνας στη καθημερινότητα των ξένων καταναλωτών.

Η ελληνική συμμετοχή που διοργανώθηκε από τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου, με 153 ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις με τη συμμετοχή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και Πελοποννήσου καθώς και των Επιμελητήριων Αχαΐας, Ευβοίας, Καβάλας και Λάρισας και του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης. Συνολικά, κάλυπτε πάνω από 2.500 τμ και κατανεμήθηκε σε 6 θεματικές αίθουσες ως εξής:

Hall 2 National Pavilions, Hall 5A Preserved, Hall 7 Beverages, Hall 7 Dairy, Hall 5A Grocery & Multi products, Hall 6 Frozen products & ice cream

Το ελληνικό περίπτερο χαρακτηρίστηκε από υψηλή αισθητική και λειτουργικότητα, με φωτεινά χρώματα Ελλάδας, γαλάζιο και λευκό, αναδεικνύοντας τα προϊόντα των Ελλήνων εξαγωγέων. Κεντρικό σύνθημα της ελληνικής συμμετοχής, το βραβευμένο πλέον, με red dot διάκριση, brand “Taste like Greece”, το οποίο αποτελεί τη ταυτότητα του κλάδου των τροφίμων και ποτών σε όλα τα εκθεσιακά γεγονότα του ΟΠΕ. Να σημειωθεί ότι η απονομή του βραβείου red dot στην κατηγορία corporate design για το brand implementation του “Taste like Greece”, έγινε την ίδια χρονική περίοδο, συγκεκριμένα στις 24 Οκτωβρίου 2012 στο Βερολίνο.

Στο πλαίσιο της ελληνικής εκθεσιακής παρουσίας στη Δ.Ε. SIAL PARIS 2012, ο ΟΠΕ πραγματοποίησε πλήθος παράλληλων προωθητικών ενεργειών, που αποδείχθηκαν ιδιαίτερα σημαντικές, αποτελεσματικές και αποδοτικές για την σωστή προβολή των ελληνικών προϊόντων αλλά και για τη προσέλκυση μεγάλου αριθμού ενδιαφερομένων.

Απαρχή όλων ήταν η λειτουργία χώρου γευσιγνωσίας, με τη συνεργασία της ομάδας του ξενοδοχειακού ομίλου ALDEMAR, όπου καθημερινά το μενού ήταν αφιερωμένο σε μια διαφορετική περιφερειακή κουζίνα (Β. Αιγαίο, Κρήτη, Πελοπόννησος, Μακεδονία). Ο συγκεκριμένος χώρος λειτούργησε επιτυχώς ως σημείο φιλοξενίας των πελατών και αγοραστών των Ελλήνων εκθετών αλλά και των επισκεπτών του ελληνικού περιπτέρου και φιλοξένησε συνολικά πάνω 1000 άτομα.

Στο χώρο γευσιγνωσίας, chef της ομάδας, καθημερινά πραγματοποιούσε ζωντανή επίδειξη μαγειρικής ενός πιάτου, βασισμένο στο μενού της ημέρας, προσελκύοντας κόσμο και δίνοντας την ευκαιρία στους επισκέπτες να πάρουν μια μικρή γεύση της ελληνικής, παραδοσιακής, αλλά καθ’ όλα προσαρμοσμένη στα δεδομένα της σύγχρονης εποχής, κουζίνας.

Στο πλαίσιο των προωθητικών ενεργειών του ΟΠΕ για τα ελληνικά προϊόντα, τη Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012, ο Δημήτρης Αντωνόπουλος, γευσιγνώστης και δημοσιογράφος γαστρονομίας, πραγματοποίησε generic παρουσίαση και γευσιγνωσία εμβληματικών ελληνικών προϊόντων, όπως τυριά, ελαιόλαδο, μέλι, γιαούρτι, σταφίδες, ελιές, χαλβάς και μαστίχα, σε Γάλλους δημοσιογράφους και bloggers γαστρονομίας.

Την ίδια μέρα, η προγραμματισμένη ζωντανή επίδειξη μαγειρικής εμπλουτίστηκε με τη συμμετοχή των Γάλλων bloggers, κ. Dorian Nieto και κα Nadia Malka, την οποία παρακολούθησε μεγάλος αριθμός εκπροσώπων των γαλλικών μέσων ενημέρωσης. Η παραπάνω εκδήλωση συνδυάστηκε την ίδια εβδομάδα με μια αντίστοιχη εκδήλωση μέσα από τα πιο δημοφιλή γαστρονομικά blogs σε συνεργασία με 4 άλλους γνωστούς Γάλλους bloggers γαστρονομίας, που έφτιαχναν από ένα ελληνικό πιάτο με το δικό τους τρόπο και στη συνέχεια ανέβασαν τις συνταγές στα blogs τους προβάλλοντας τα ελληνικά προϊόντα.

 

Παράλληλα υπήρξε:

  • Διαφήμιση της ελληνικής συμμετοχής σε κεντρικούς χώρους, εντός και εκτός του εκθεσιακού κέντρου
  • Δημιουργία και δωρεάν διανομή καλαίσθητου καταλόγου των Ελλήνων εκθετών και καρτών με ελληνικές συνταγές
  • Δημοσιότητα – Δελτία τύπου κ.α.

Το ελληνικό περίπτερο τίμησαν με τη παρουσία τους εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας της χώρας μας.

Συγκεκριμένα, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης, ο οποίος παρευρέθηκε μαζί με τους ομολόγους του από τη Γαλλία, Ινδία, Λίβανο και Τουρκία στα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης, τη Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012. Στη συνέχεια ο Έλληνας Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ξενάγησε,  μαζί με τον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο του ΟΠΕ, κ. Αλκιβιάδη Καλαμπόκη, τον Γάλλο ομόλογο του στο ελληνικό περίπτερο. Ο κ. Τσαυτάρης εξέφρασε τα θερμά του συγχαρητήρια για τη προσπάθεια των στελεχών του ΟΠΕ και για το αποτέλεσμα της ελληνικής εκθεσιακής συμμετοχής. Τον Υπουργό συνόδευσε στην επίσκεψη του στην έκθεση, ο Πρέσβης της Ελλάδος στη Γαλλία, κ. Κωνσταντίνος Χαλαστάνης και ο Προϊστάμενος Γραφείου ΟΕΥ Παρισίων, κ. Παναγιώτης Ζάραγκας.

Την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Νότης Μηταράκης, επισκέφθηκε τα περίπτερα των Ελλήνων εξαγωγέων δηλώνοντας το «παρών» και τη στήριξη του Υπουργείου στις προωθητικές ενέργειες που οργανώνει ο ΟΠΕ για την υποστήριξη των ελληνικών εξαγωγών και εκφράζοντας την ικανοποίηση του για το υψηλό επίπεδο παρουσίασης των ελληνικών προϊόντων. Τον Υφυπουργό συνόδευσε ο Γενικός Γραμματέας Τύπου και Επικοινωνίας, κ. Ανδρέας Κατσανιώτης.

Το ελληνικό περίπτερο επίσης, επισκέφθηκε στις 21 & 22 Οκτωβρίου 2012, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Σεραφείμ Τσόκας, που εξέφρασε με τη σειρά του την ικανοποίηση του για το σύνολο της ελληνικής συμμετοχής.

Ο ΟΠΕ ολοκληρώνει το επιχειρησιακό του πρόγραμμα για το 2012 με εκθέσεις και επιχειρηματικές αποστολές σε διάφορες χώρες και προγραμματίζει αντίστοιχο πρόγραμμα για το 2013 αναδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα των δράσεων του.
Print Friendly, PDF & Email

Από manos