όλα για τα αυτοκίνητα και τα πεζοδρόμια
ουδείς σεβασμός, ούτε στο λεωφορείο, ούτε στους πεζούς ….

Πρέπει να αποφασίσουμε τι πόλη θέλουμε και να την στηρίξουμε όλοι μαζί ! Η λογική της ασυδοσίας τόσο στο κυκλοφοριακό, όσο και στο θέμα διαχείρισης των κοινόχρηστων χώρων, σε καμμία περίπτωση δεν βοηθάει στην εξέλιξη και στην πρόοδο της…

Το επόμενο διάστημα, σύμφωνα  με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η  παρούσα Δημοτική Αρχή, θα προσπαθήσουμε ν΄ ολοκληρώσουμε το σχέδιο δράσης  που ήδη επεξεργαζόμαστε, αναφορικά με το κυκλοφοριακό αλλά και το ζήτημα της διαχείρισης των κοινόχρηστων χώρων, ωστόσο θα πρέπει να γίνει σαφές,

ότι αν ο καθένας από εμάς δεν προσθέσει το δικό του «λιθαράκι» σ΄αυτή την προσπάθεια, ο Άγιος Νικόλαος, δεν θα αποκτήσει ξανά την θέση που είχε και αξίζει να έχει ως τουριστικός προορισμός!

Τα παραπάνω δήλωσε ο δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Αντώνης Ζερβός, με αφορμή την καταγραφή σχετικής με το θέμα αρθρογραφίας στον τοπικό τύπο.

Σε γραπτή του δήλωση σημειώνει:

«Είναι γεγονός ότι ο καθένας από εμάς, έχει την άποψη του και κανένας δεν ασφιβητεί την δυνατότητα να υπάρχει δημόσια τοποθέτηση για τα κοινά μας ζητήματα.  Ωστόσο, κάποιοι συμπολίτες, που έχουν ίσως ένα παραπάνω πλεονέκτημα στο θέμα της δημοσίευσης άρθρων και σχολίων στα Μ.Μ.Ε, θα πρέπει να είναι περισσότερο προσεχτικοί στις τοποθετήσεις τους , προκειμένου να μην δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις και να εξάγονται λάθος συμπεράσματα!

Συγκεκριμένα, αναφορικά με τις επιχειρούμενες διαμορφώσεις στην κεντρική πλατεία Αγίου Νικολάου, καθώς και με το ατύχημα που σημειώθηκε στην παραλία, κάτω από τον οικισμό του Μαυρικιανού, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι ο Δήμος, προχωρεί σε παρεμβάσεις σύμφωναμε πάντα με την εκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη.

Εν προκειμένω στην πλατεία Ελ. Βενιζέλου, έχει παρθεί απόφαση και ήδη προχωρούμε στηνυλοποίηση της : να μεταφερθεί η «πιάτσα» των ταξί στην οδό Αρκαδίου , και στην σημερινή θέση στάθμευσης να δημιουργηθεί θέση φορτοεκφόρτωσης, στην λογική να υπάρξουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας περί το κυκλικό μνημείο, ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα απρόσκοπτης λειτουργίας της πλατείας- κυκλοφοριακού κόμβου που υπάρχει εδώ και 30 χρόνια.

Δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καταληπτό το γεγονός, ότι η πλατεία δεν μπορεί να δεχτεί άλλο κυκλοφοριακό φόρτο, στη λογική «σταμάτησα για δύο λεπτά»…Υπάρχει ένα σοβαρό ζήτημα, τη στιγμή που δεν θέλουμε να αντιληφθούμε ότι  εάν σεβόμαστε τον Κ.Ο.Κ, δεν θα χρειαζόταν να ληφθεί κανένα πρόσθετο μέτρο (διαγράμμιση, κώνοι, πρόσθετα έξοδα).

Επιπλέον είναι δεδομένο, ότι ο Δήμος δεν διαθέτει μηχανισμό ελέγχου (1 δημοτικός ασυτνομικός αστυνομικός) και η αστυνομία η οποία έχει πλέον θεωρητικά την ευθύνη, είναι υποστελεχωμένη, δεν ασχολείται ουσιαστικά με την κυκλοφορία στην πόλη και επικεντρώνει το ενδιαφέρον της  στον Β.Ο.Α.Κ προκειμένου να περιοριστούν τα ατυχήματα.

Κατά συνέπεια αποτελεί σ΄ αυτή την κρίσιμη συγκυρία -αδήρριτη ανάγκη ο σεβασμός του άλλου για την ανάπτυξη της πόλης μας.

-Αναφορικά με το ατύχημα που συνέβει στην ευρύτερη περιοχή της Ελούντας,  στην παραλία κάτω από τον οικισμό του Μαυρικιανού, όπου η ταχύτητα κίνησης προβλέπεται να είναι 30χιλ, υπήρξε υπόδειξη τοποθέτησης κάγκελων προς αποφυγή ανάλογων ατυχημάτων.

Είναι δυνατόν να συζητάμε για τέτοιες κατασκευές περιμετρικά του θαλασσίου μετώπου; Ή να προτείνουμε τηνδημιουργία μιας πόλης  «κλουβί»;

Κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσουμε τί πόλη θέλουμε και να την στηρίξουμε όλοι μαζί!

 Μια πόλη που παραδοσιακά στηρίζεται στον τουρισμό, για να μπορέσει να σταθεί, χρειάζεται την βοήθεια της κρίσιμης μάζας των πολιτών της, χρειάζεται τη βοήθεια όλων μας, για να μην εξελιχθεί σε ζούγκλα!

Το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα από τα πλέον βασικά ζητήματα, η διαχείριση του οποίου δεν επιδέχεται ημίμετρα.

Υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη, στην βάση της οποίας γίνονται τροποποιήσεις και συμπληρώσεις τοπικής σημασίας.

Σε αυτήν την λογική κινούμαστε, αφού έχουν δοθεί συγκεκριμένα ερωτήματα στον συγκοινωνιολόγο κ. Ρέντζο, που χρόνια τώρα ασχολείται επισταμένως με την περιοχή, τα οποία αφού απαντηθούν θα προχωρήσουμε στην εφαρμογή των προτάσεων που θα προκύψουν.

Κοινόχρηστοι χώροι

Ανάλογο ζήτημα προκύπτει με τους κοινόχρηστους χώρους. Όπου στην προσπάθεια μας να βάλουμε τάξη στην σημερινή χαωτική κατάσταση, να οργανώσουμε τον οικείο μας χώρο, δεχόμαστε επιθέσεις, και γινόμαστε μάρτυρες απίστευτων σεναρίων.

Είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει, δεδομένου ότι τα προηγούμενα χρόνια και συγκεκριμένα από το 2002, θεωρήσαμε ότι ηχρήση του κοινόχρηστου χώρου, συνάδει μόνο με την λειτουργία και το «άπλωμα » των καταστημάτων.

Είναι απαραίτητο ν΄ αντιληφθούμε,  έστω και εκ των υστέρων, ποιός πράγματι είναι ο ρόλος της κάθε δράσης που αναπτύσσεται στους κοινόχρηστους χώρους, αναφορικά με ζητήματα που έχουν να κάνουν με κατασκευές,ενοικίασεις,τέντες, νάυλον, τα οποία σήμερα είναι ατάκτως ερριμμένα παντού και δημιουργούν μια αισθητική υποβάθμιση στην πόλη.

Θέλουμε και θα προσπαθήσουμε να βάλουμε τάξη σε αυτή την αισθητική υποβάθμιση, με όποιο πολιτικό κόστος!

Η κλίμακα των κακώς εννοούμενων μικροσυμφερόντων, δεν προσφέρεται ιδιαίτερα  σ΄αυτήν την δύσκολη συγκυρία.

Επιπλέον,είναι απορίας άξιον πώς μια κοινωνία, που στέκεται συμπαραστάτης στα κοινωνικά ζητήματα, να βρίσκεται σε πλήρη απόσταση στα θέματα της οργάνωσης του χώρου και της κοινής διαχείρισης του;

Οι συμπολίτες οφείλουν να καταλάβουν, ότι αφού δεν υπάρχει μηχανισμός ελέγχου , θα πρέπει και οι ίδιοι στο κομμάτι που τους αναλογεί, ν΄αναλάβουν  τηνεφαρμογή των κειμένων διατάξεων για την κυκλοφορία και την διαχείριση των κοινοχρήστων χώρων.  Είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι για τον κοινόχρηστο χώρο, όλοι έχουμε την δυνατότητα να τον σεβαστούμε, αλλά και την υποχρέωση να  τον παραδώσουμε όπως πρέπει στις επόμενες γενιές.

Αντώνης Εμμ.Ζερβός

Δήμαρχος Αγίου Νικολάου

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos