Το κόστος κατασκευής της υποθαλάσσιας διασύνδεσης είναι, με βάση την Iberdrola, 770,43 εκατ. €. Αυτό σημαίνει ότι η δημόσια εγγυημένη επιδότηση αρκεί από μόνη της για να αποσβέσει σε ελάχιστα χρόνια το κόστος κατασκευής της διασύνδεσης. Κι έτσι η πολυεθνική θα μπορεί να κερδοφορεί για πολύ περισσότερα χρόνια, ενώ ταυτόχρονα θα επιδοτείται αδρά από το δημόσιο. Αν μάλιστα η πολιτεία σπεύσει να εγγυηθεί με δημόσιους πόρους την αρχική χρηματοδότηση της υποθαλάσσιας διασύνδεσης, όπως αφήνουν να εννοηθεί οι παρεμβάσεις της ΡΑΕ προς το ΥΠΕΚΑ για ένταξη της διασύνδεσης στα ευρωπαϊκά έργα κοινού ενδιαφέροντος, τότε θα έχουμε ένα παράδοξο και, ταυτόχρονα, σκανδαλώδες γεγονός: το δημόσιο (δηλαδή εμείς), όχι μόνο να έχει διπλοπληρώσει μια ιδιωτική επένδυση, αλλά και να συνεισφέρει στον αθέμιτο πλουτισμό των φορέων της.
Εξυπακούεται ότι το δημόσιο (που έτσι κι αλλιώς θα πληρώσει), θα μπορούσε το ίδιο να αποσβέσει τη διασύνδεση των νησιών σε ελάχιστα χρόνια. Ώστε να έχουν την κατοχή του υποθαλάσσιου καλωδίου οι πολίτες και όχι κάποια πολυεθνική. Στην οποία δεν θα χρειαστεί να παραδώσουμε τα νησιά μας για να τα επιβαρύνει με βιομηχανικές εγκαταστάσεις, για να μπορεί να συγκεντρώνει εις βάρος μας τεράστια κέρδη για πολύ περισσότερα χρόνια. {jcomments on}