Άγιος Νικόλαος, νύχτα, η εικόνα αυτή πλέον δεν αρκεί
Άγιος Νικόλαος, νύχτα, η εικόνα αυτή πλέον δεν αρκεί

Η διαφημιστική καμπάνια κάθε τουριστικής περιοχής και δράσης είναι επιβεβλημένη.

Θα πρέπει όμως να προβάλει προϊόντα που καλύπτουν τις  σύγχρονες απαιτήσεις, για να μπορεί να καταστεί η περιοχή ανταγωνιστική στο σύγχρονο διεθνές τουριστικό περιβάλλον.

Η διαφήμιση τουριστικών προϊόντων απαρχαιωμένων (ήλιος, θάλασσα) ή αυτονόητων (οργανωμένες παραλίες βραβευμένες με γαλάζιες σημαίες) ή ακόμα και μη εξελιγμένων (αρχαιολογικοί χώροι κλειστοί ή  χωρίς ξεναγούς),  αποβαίνει μπούμερανγκ ως αρνητική διαφήμιση.

Σωστά ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου περί τουρισμού αναφέρεται στο ότι η περιοχή πρέπει να αποφασίσει τι τουρισμό θέλει για να δράσει στοχευμένα.

Εγώ θα συμπλήρωνα, στο ότι πρέπει  να στοχεύσουμε στα συγκριτικά τουριστικά πλεονεκτήματα της περιοχής αναπτύσσοντας τα, προκειμένου να μπορέσουμε να στοχεύσουμε σε νέες αγορές.

Το τουριστικό μας προϊόν χρειάζεται πρωτίστως αναβάθμιση!!!!

Μία βόλτα είναι ικανή να  δώσει την εικόνα!

Ο Απρίλιος και ο Οκτώβριος γιατί χάθηκαν, λόγω της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν;

Αξιοποιώντας τα παλαιά μονοπάτια της Κολοκύθας, του Κρούστα, του δάσους της Κριτσάς, οργανώνοντας τα φαράγγια της περιοχής, αναδεικνύοντας  στο νέο  μουσείο Αγίου Νικολάου τα απολιθώματα του Καθαρού (τουλάχιστον μέχρι να δημιουργηθεί το «νέο μουσείο Καθαρού ή της Κριτσάς»), επιβάλλοντας μόνιμους ξεναγούς για τη Λατώ, την Παναγία την Κερά, την εκκλησία του Αγίου Νικολάου στο Καθολικό, στα Γουρνιά, στα μοναστήρια κλπ, αναβαθμίζεται το τουριστικό μας προϊόν θεαματικά.

Η μέριμνα για το μουσείο Αγίου Νικολάου και την Εκκλησία του Αγίου Νικολάου προκειμένου να αποκτήσουν 3-4 θέσεις λεωφορείων και να ενταχτούν στα εκδρομικά προγράμματα τους καλοκαιρινούς αλλά και χειμερινούς μήνες είναι επιβεβλημένη αναβάθμιση.

Η συνεργασία με την εκκλησία για την ανάπτυξη θρησκευτικού τουρισμού, η διεκδίκηση  για την ΑΣΤΕΑΝ (αν είναι εφικτό) πρόγραμμα κατάρτισης νέων ξεναγών προκειμένου να στελεχωθούν τα ξεχασμένα πολιτιστικά μνημεία του τόπου είναι αναγκαία.

Η βράβευση της καλύτερης παραδοσιακής βάρκας στην λίμνη με σοβαρά οικονομικά οφέλη που θα ανταποκρίνονται στην ετήσια συντήρηση της, θα προσέδιδε σημαντικό κίνητρο παραδοσιακής αναβάθμισης  της περιοχής και ανάδειξης του παραδοσιακού αυτού ελληνικού σκαριού.

Η προστασία και η τουριστική διαχείριση του φυσικού μας πλούτου, από τα βότανα ως τα κρι κρι και την υιοθεσία τους από πάρκα και ιδιώτες, θα προσέδιδαν μοναδικά  πλεονεκτήματα χειμώνα καλοκαίρι.

Οργανώνοντας  το πρώτο θέατρο του κόσμου της Λατώ και προσελκύοντας διεθνούς φήμης καλλιτέχνες σε καλλιτεχνικές δράσεις, θα διαφήμιζαν,  θα αναδείκνυαν το μνημείο, την ιστορία του και τον τόπο σε μια αντίληψης τουριστικής προβολής πού δεν έχει επιχειρηθεί ως τώρα από τους φορείς.

Η σωστή διαχείριση δε της καθημερινότητας είναι το αυτονόητο στους τουριστικούς προορισμούς.

Από μόνο του το ξενοδοχείο δεν μπορεί να προσελκύσει τουρισμό (όπως διατείνονται κάποιοι ξενοδόχοι) χωρίς να βρίσκεται στο κατάλληλο περιβάλλον, φυσικό αλλά και οργανωμένο σε όλα τα επίπεδα τουριστικής αναζήτησης του επισκέπτη.

Σήμερα δυστυχώς διαφημίζουμε  το τουριστικό μας προϊόν  για το όμορφο «περιτύλιγμα» του και μόνο.

Και βέβαια οι φορείς θα πρέπει να απαλλαχτούν από την νοοτροπία του επιδοτούμενου έργου με στόχο μόνο την επιδότηση και όχι την προοπτική εις το διηνεκές (και από αυτήν την νοοτροπία φτάσαμε στην οικονομική κρίση).

Υπάρχουν πολλά κοινά μεταξύ των δήμων πού επιβάλεται να συνεργαστούν στην διαφημιστική καμπάνια..

Δεν νοείται Μιραμπέλλο χωρίς Βάι, Ζάκρο, Χρυσή, Σητεία, Ιεράπετρα, Δικταίο Άνδρο κλπ ούτε το αντίστροφο. Ο αρχαιολογικός χώρος πχ στα Γουρνιά αλλά και το Μοναστήρι της Παναγίας της Φανερωμένης  θα μπορούσαν να παίξει σημαντικό ρόλο στους εκδρομείς των κρουαζιερόπλοιων.

Χρειάζονται πρωτίστως, ταχύτατα δράσεις εμπλουτισμού του τουριστικού μας προϊόντος, πράγμα που θα ήταν η καλύτερη διαφήμιση της περιοχής μας, Αφήνοντας  τα social media και γενικά τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό μετέπειτα να κάνουν την δουλεία τους.

Σήμερα η διαφημιστική καμπάνια του νομού μοιάζει με ορχήστρα όπου όλα τα μουσικά όργανα παίζουν το ίδιο κομμάτι αλλά σε διαφορετικό χρόνο.

Αν δεν κατευθυνθούμε προς μια άλλη φιλοσοφία δράσης, όσα χρήματα και αν ξοδευτούν σε σύγχρονες μεθόδους διαφήμισης, δεν θα αποφύγουμε να περάσουμε  από την σύμπτυξη του Μιραμπέλλου σε ένα πεζόδρομο, αυτόν της 28ης Οκτωμβρίου, στην «τουριστική χαμένη Ατλαντίδα του Μιραμπέλλου», όπου όλοι την γνωρίζουν αλλά κανένας δεν έχει οικονομικές συναλλαγές μαζί της.

Θωμάς Τζανόπουλος

Τουριστικός Πράκτορας

Μέλος  ΔΣ επιμελητηρίου Λασιθίου

Print Friendly, PDF & Email

Από giorgos

Μια σκέψη στο “Στο “άγνωστο” η τουριστική προβολή του δήμου Αγίου Νικολάου”
  1. Καλα τα λεει ο τζανοπουλος αλλα το θεμα ειναι να ξυπνηση ο δημος!!!!!!!! Κυριε δημαρχε ο τοπος δεν θελει μονο καινουργια πεζοδρομια ταχα ποδηλατοδρομους και αλλα εργα…αυτα τα βλεπουμε εμεις…..!!!! Το θεμα ειναι να κανεις κατι να τα δει και ο υπολοιπος κοσμος!!!!!!! Αυτο ειναι εργο!!!!

Η θέση σας, χρήσιμη !!

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.