αγγουράκια1) Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ (ήδη από το 2011) το καθαρό γεωργικό εισόδημα χωρίς τις επιδοτήσεις φαίνεται πως μάλλον υπερφορολογείται* (46% κατά μέσο όρο), και με 10% κ.μ.ο. από το πρώτο ευρώ, εάν προστεθούν οι επιδοτήσεις.

2) Οι γεωργικές εκμεταλλεύσεις που έχουν δυνατότητα φορολογικής συμμετοχής μπορούν εύκολα να εντοπισθούν, και από τα αποτελέσματα των διαδικασιών φορολόγησης (Ν. 2238/1994).

3) Με τη συγκεκριμένη μη προσαρμόσιμη στη γεωργία, μέθοδο τήρησης βιβλίων εσόδων-εξόδων, που θεσμοθέτησε το Υπ. Οικονομικών, η γεωργία δεν αντιμετωπίζεται ως παραγωγικός κλάδος.

4) Δεν αντιμετωπίζει την εν γένει παραλλακτικότητα στο μέγεθος της παραγωγής με τους περίεργους, πολύ συχνά κύκλους των καλλιεργητικών περιόδων και θα οδηγήσει σε λάθος αποφάσεις καλλιέργειας και  συγκομιδής τους παραγωγούς με εποχιακή δραστηριότητα κοντά στην αλλαγή του έτους.

5) Λόγω Δυσκολίας προσδιορισμού των αποσβέσεων του φυτικού, του ζωικού και του παγίου κεφαλαίου με την μη προσαρμόσιμη στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις τήρηση βιβλίων εσόδων-εξόδων, οι αποσβέσεις θα αποτελέσουν μέρος του φορολογητέου καθαρού γεωργικού εισοδήματος, αντί το ποσοστό αυτό του κόστους να αφαιρείται ως έξοδο. Επίσης η φορολόγηση με 13% του καθαρού γεωργικού εισοδήματος (όχι του κέρδους) από το πρώτο μάλιστα ευρώ, τη στιγμή που η μεγάλη πλειοψηφία των γεωργικών εκμεταλλεύσεων έχει καθαρό γεωργικό εισόδημα που αποτελείται κατά 80% και πλέον από τεκμαρτά ημερομίσθια, είναι και αυτό το ίδιο άδικό, αντισυνταγματικό , αντιεπιστημονικό και πανευρωπαϊκά πρωτόγνωρο. Όπως πρωτόγνωρη και αντιεπιστημονική είναι και η απένταξη των Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων στα Ελευθέρια Επαγγέλματα! Ενώ πολύ μεγάλες Γεωργικές Επιχειρήσεις που έχουν κέρδη και ελάχιστα (σχεδόν αποκλειστικά διαχειριστικά) τεκμαρτά ημερομίσθια, με το νέο τρόπο φορολογίας εισοδήματος θα αποφεύγουν το 26% φορολόγησής τους ως προς τα κέρδη και θα πληρώνουν αντ’ αυτού μόνον 13%!

6) Η φορολόγηση του καθαρού γεωργικού εισοδήματος (που με τον νέο τρόπο  υπολογίζεται ούτε καθαρό είναι), δεν είναι σύμφωνη με τα Ευρωπαϊκά και επιστημονικά καθιερωμένα, αλλά ούτε και με το διακηρυχθέν από την Ε.Ε. «Food Security» συνάδει.

 

Προτείνεται :

Α) O εντοπισμός του γεωργικού εισοδήματος (γεωργική εκμετάλλευση) με δυνατότητα φορολογικής συμμετοχής.

Β) Η διαφοροποίηση της μεθόδευσης φορολόγησης των Γ.Ε., ανάλογα με την ως άνω δυνατότητα.

α) Για τις μικρές Γ.Ε.(Γεωργικές εκμεταλλεύσεις) να συνεχισθεί το υφιστάμενο καθεστώς του νόμου 2238/1994.

β) Οι πολύ μεγάλης φοροδοτικής ικανότητας Γ.Ε. (Γεωργικές Επιχειρήσεις) να τηρούν βιβλία 3ης κατηγορίας με τακτικούς ελέγχους.

Γ) Στην παραπάνω β) ειδική  κατηγορία Γεωργικών Επιχειρήσεων (Γ.Ε.), να δοθεί ή δυνατότητα επιλογής φορολόγησής τους με τη χρήση βιβλίων εσόδων-εξόδων.

Δ) Τα όποια έσοδα από τη φορολόγηση του γεωργικού εισοδήματος να αιματοδοτούν την ίδια τη γεωργία με προτεραιότητα στη βελτίωση της άθλιας εγγείου διαρθρώσεώς της, για να μπορούμε να ευελπιστούμε κάποτε σε ανταγωνιστική γεωργία με ουσιαστική δυνατότητα συμμετοχής στα φορολογικά έσοδα .


* Η υπερφορολόγηση αυτή πρέπει να οφείλεται αφενός στη χρέωση ετεροαπασχολούμενων με μεγάλο αριθμό από τεκμαρτά ημερομίσθια που δεν έχουν πραγματοποιήσει και αφετέρου στο ότι οι περιφερειακές Δ/σεις Γεωργίας δεν έχουν αυξήσει αρκετά το κόστος ως προς τις εισροές κλπ. δαπάνες, όπως τη νέα σημαντική υποχρεωτική εισφορά υπέρ «ΕΛΓΑ», που δεν έχει υπολογισθεί καθόλου.

 

Προς:

-Μ.Μ.Ε.

-ΕΝΙΑΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ                            Δασκαλάκης Νικόλαος

ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ

-ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΗΜΟΥ                          Γραμματέας Δ.Σ.

ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ                                                            της  ΕΑΣ Ιεράπετρας

-ΤΟΕΒ

Print Friendly, PDF & Email

Από manos